torsdag 30 juli 2009

Mästare



Ella Moberg satte idag personlig vakenhetsrekord då hon inte sov en blund mellan kl 11 och 17. Trots det var hon go och glad hela dagen.

Idag mötte vi Kaggen och Bosse i en minigolfbatalj som jag gick segrande ur på det utmärkta resultatet 36 slag över 18 hål. Kaggen pressade mig med en spik på sista men blev distanserad med ett slag. J sladdade på 43 medan Bosse fick bryta efter 15 hål för amning hon låg då på en tredjeplats, hon hade kunnat slutföra rundan men kände att balansen i kroppen var helt fel efter att Siri tömt båda mjölkreservoarerna. Den sjukt låga scoren kan förklaras av att banan i Boulognerskogen är i lättaste laget men jag presterade dessutom fläckfri minigolf eller "bangolf" som de som kallar detta för idrott vill kalla det.
Mäktigt av Phelps att krossa ett världrekord (200m fjäril) utan att använda den nya superdräkten. Sattes det inte väldigt ofta världrekord i simning även innan high-tech dräkterna kom? Är månne simsporten något underutvecklad? Hur ofta ser vi friidrottsrekord om vi bortser från den relativt nya grenen stavhopp för damer? Max tre per säsong skulle jag tippa på. I simmästerskap brukar det väl bli en 5-10 rekord även innan årets rekordslakt.


1 kommentar:

  1. KAGGE, utan N heter(?) jag tjurar Bosses bättre hälft (om nu det skulle vara så mycket bättre). Bosse är för övrigt mycket nöjd med sitt smeknamn och tycker att Kaggen är roligare än Kagge..keep up the good work!

    SvaraRadera