lördag 25 april 2009

Njutbar internetsurfning

Jag fyller idag 32 år och har uppvaktats på morgonen av mina döttrar och hustru. Fick tuffa solglasögon (av hustrun) och en tröja (av svärföräldrarna).

Nu sover dom en liten lur igen och jag är ute på nätet och gottar mig i det faktum att Gnaget leder serien och att Djurgårdens IF inte gör det. Gårdarna är som vanligt helt perplexa när dom inte är ett topplag trots att dom bara varit det under första hälften av 2000-talet, innan dess var dom mer bottenlag eller i div1/superettan än ett topplag under en lång rad av år (jag vet att dom har 11 SM-guld). Många av dom har dessutom en svår vanföreställning att SM-gulden under 2000-talet kom av skickliga tränare (Zoran och Sören) som tagit fram ett nytt träningskoncept och en framgångsskapande spelmodell (4-3-3). Djurgårdens IF var framgångsrika under början av 2000-talet av en enda anledning. Man hade kapital att köpa elternativt hyra in de bästa spelarna. Isaksson, Källström, Johansson, Elmander, Larsen och Hysén för att nämna några. Zoran och Sören är på sin höjd mediokra tränare, tvivlar man på det så kan man ju höra efter med Örgryte, AGF, Qviding, Malmö FF och Ålesund klubbar där båda herrarna verkat och sen fått sparken ifrån.

Det här är ju också en höjdare. Bätre sätt att visa att AIK är Stockholms stolthet hade inte någon av AIK anlitad PR-firma kunnat komma på. Kan påminna att derbyt mellan småbröderna lockade 16000 åskådare, det är mer än 4000 färre än vad AIK hade mot HBK på Råsunda och det i ett läge då båda lagen verkligen behövde publikens stöd. Humor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar